1. Home>
  2. HR blog>
  3. Programska rješenja za HR i obračun plaća>
Confidence Trust

Kako digitalizacijom vratiti samopouzdanje zaposlenika?

Povjerenje u sebe i svog poslodavca presudno je kako bi zaposlenici bili uspješni na poslu. Neki ljudi mogu smatrati samopouzdanje binarnom osobinom, kao nešto što ili imate ili nemate. Ali to nije točno. Može se izgraditi (ili obnoviti) tijekom vremena. A prava digitalna rješenja često su generatori povjerenja zaposlenika.

    Zašto je samopouzdanje zaposlenika važno?

    • Oni se ne boje preuzeti inicijativu.
    • Oni podižu druge.
    • Oni stvaraju pozitivnu kulturu.
    • Oni su veliki uzori.
    • Oni su produktivniji.
    • Oni doprinose pozitivnoj percepciji brenda.

      Kakve veze digitalizacija ima s tim?

      Puno. Posljednjih godina organizacije su se uglavnom usredotočile na stvaranje prvoklasnih digitalnih iskustava za svoje klijente. U međuvremenu, zaposlenicima su često ostajali ostaci: zastarjeli IT sustavi, lavina excelica i domaća rješenja.

      Posljedice ovog nedostatka fokusa na digitalno iskustvo zaposlenika – ili DEX (digital employee experience) – često su veće nego što mislite. A povjerenje zaposlenika jedna je od prvih stvari na redu.

        Dva primjera koja dokazuju našu tvrdnju

        Spori procesi dovode do izgubljenog vremena, frustracije i narušenog samopouzdanja. Zaposlenici moraju biti u mogućnosti brzo kontaktirati svoje kolege i klijente. Isto vrijedi i za važne informacije: trenutni pristup je ključan. Ali to nije uvijek slučaj. A tko je glavni krivac za to? Složena sučelja, zagonetni korisnički dizajn, previše sustava... Odaberite.

        Zaposlenik provede 15 minuta ispunjavajući obrazac - samo da bi izgubio sve svoje podatke kada pritisne "pošalji" zbog jedne pogreške koju samo IT čarobnjaci mogu shvatiti. Ovakva iskustva znače da će zaposlenici prestati vjerovati vašim digitalnim rješenjima i označiti ih kao "nepouzdane". To pak utječe i na samopouzdanje zaposlenika.

        Shvaćate bit. Sada je vrijeme da priči damo pozitivan zaokret...

         

          6 tehničkih značajki za povećanje samopouzdanja zaposlenika

          #1 Transparentnost i otvorenost

          Zaposlenici će se osjećati sigurnije i da je njihov posao bitan ako ste transparentni u pogledu svojih odluka, ciljeva i metrika. Dodatne bodove dobivaju organizacije koje usput daju pravovremene i specifične povratne informacije. To pomaže zaposlenicima da rastu i da se osjećaju sigurnije u svoj način rada. Digitalna rješenja koja vrijedi uzeti u obzir uključuju komunikacijske platforme, kao i alate za povratne informacije i dijeljenje znanja.

          #2 Sigurnost i privatnost

          Otkako je Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR) stupila na snagu, sve više zaposlenika vjeruje da su njihovi osobni podaci sigurno pohranjeni i da se koriste odgovorno. Ipak, kibernetički napadi i povrede podataka ostaju stalna prijetnja. Jedini način da svojim zaposlenicima ponudite bezbrižnost je u digitalizaciji procesa dati prednost sigurnosti podataka i privatnosti.

          #3 Osnaživanje

          Samopouzdanje je izravno povezano sa sposobnošću vaših zaposlenika da rade dobro i kao profesionalci, i kao osobe. Drugim riječima, digitalna rješenja bit će učinkovitija ako su napravljena imajući na umu krajnje korisnike, a ne – recimo – HR. Zapamtite ovo kada odlučujete koja digitalna rješenja koristiti za učenje, razvoj karijere, dobrobit, fleksibilan rad i ostalo, kako biste svoje zaposlenike pripremili za uspjeh.

          #4 Podrška

          “Ako trebate podršku, nemojte se bojati pitati svoje kolege”, rekao je svaki menadžer ikada. Ali ponekad u blizini nema kolega, pitanje se čini previše trivijalnim ili da bi se nekome pristupilo treba napraviti korak veći od očekivanog. Prava tehnologija može pomoći – osobito kada je pokreće AI. Alati mogu, na primjer, predložiti tečajeve za praćenje, voditi zaposlenike kroz projekt, dati odgovore na standardna pitanja i još mnogo toga.

          #5 Personalizacija

          'Jedna veličina ne odgovara svima' često je korištena fraza od strane providera tehnologije, ali ima dosta istine. Isprobani način podizanja povjerenja zaposlenika je implementacija alata koji nude personalizirana iskustva. Zamislite samo tržište talenata koje pokreće umjetna inteligencija i djeluje kao osobni trener za karijeru. Ili na drugoj razini, neki alati mogu podržati vaše ciljeve jačanjem raznolikosti i uključenosti u tim.

          #6 Slušanje

          Velike su šanse da niste sigurni treba li uopće vratiti samopouzdanje zaposlenika. Možda sve teče glatko. Ili ne. Tko zna? Pa, vaši zaposlenici znaju. Dakle, počnite ih slušati. Oni će pokazati što im je potrebno da budu produktivniji i angažiraniji. Od pulsnih anketa,  ispitivanja zadovoljstva do platformi za kontinuirane dijaloge, mnoštvo je opcija za precizno određivanje (promjenjivih) potreba i želja vaših zaposlenika.

            Pronađite savršeni spoj:

            Oslobodite svoju personaliziranu digitalnu HR strategiju

              Riješite kviz