1. Home>
  2. HR blog>
  3. HR i vanjska usluga obračuna plaća>
SD Worx

Sve što trebate znati o prelasku na vanjsku uslugu obračuna plaća (Managed Payroll)

Zablude oko outsoursinga obračuna plaća mogle bi kočiti vaše poslovanje. Naši klijenti smatraju da im prelazak na vanjsku uslugu obračuna plaća vraća dividende, povećava produktivnost, povećava ROI i daje timovima za obračun plaća priliku da se usredotoče na strateške, a ne na taktičke inicijative. To je samo početak, postoji nekoliko drugih prednosti koje čine outsourcing obračuna plaća tako uvjerljivim.

Razumijemo da vanjski obračun plaća može biti zastrašujuća tema, stoga smo sakupili neke korisne informacije koje će vam pomoći da donesete informirani izbor o svojoj strategiji obračuna plaća.

    Što je managed payroll?

    Managed Payroll znači da vanjski stručnjak upravlja vašim poslovnim funkcijama obračuna plaća. Mnogi vlasnici tvrtki preferiraju ovo u odnosu na interni tim za obračun plaća jer je isplativije, štedi vrijeme i osigurava usklađenost sa zakonima i propisima.

      Utjecaji posljednjih godina rezultirali su brojnim promjenama u plaćama i na radnom mjestu. Široko rasprostranjen rad na daljinu i stalna obnavljanja zakona i politika obračuna plaća ubrzali su potrebu za otpornim, pouzdanim i sigurnim rješenjima za obračun plaća.

      Zaposlenici od poslodavaca traže veću fleksibilnost, transparentnost i personalizirane pakete. Tvrtke koje razmišljaju unaprijed daju prioritet financijskoj dobrobiti svojih zaposlenika ulažući u kvalitetnu tehnologiju obračuna plaća.

      Prelaskom na managed payroll, koji se također naziva vanjskim obračunom plaća, možete prepustiti velik dio funkcije obračuna plaća iskusnim profesionalcima. Pružatelj se ugovorom obvezuje isporučiti jednu ili više usluga upravljanja ljudskim potencijalima ili obračuna plaća u skladu s definiranim razinama usluge i obujmom posla. Oni također preuzimaju rizik i odgovornost, uključujući obradu, usklađenost, skalabilnost i sav složen i dugotrajan administrativni posao koji ide uz to. Ali ne brinite, prelazak na vanjske usluge obračuna plaća ne znači da ćete izgubiti cjelokupno iskustvo obračuna plaća unutar tvrtke. U nekim slučajevima može vam pomoći da zadržite znanje unutar organizacije.

        Kada se odlučiti za vanjsku uslugu obračuna plaća?

        Outsourcing obračuna plaća može koristiti svim vrstama poduzeća u različitim industrijama. Bez obzira jeste li tvrtka srednjeg tržišta s 500 zaposlenika ili velika poslovna organizacija sa 100.000 ljudi, zajednički vam je interes brinuti se o financijskom blagostanju svojih zaposlenika osiguravajući da budu plaćeni točno i na vrijeme.

          Želite saznati više o vanjskom obračunu plaća?

            Kontaktirajte nas!

            Evo nekoliko razloga zbog kojih bi se tvrtka mogla odlučiti za vanjsku uslugu obračuna plaća:

            • Djelovanje internog tima za obračun plaća više nije održivo, čak ni uz funkcionalno SaaS rješenje, zbog problema sa sigurnošću i usklađenošću kada veliki postotak tima radi na daljinu.
            • Obrazovanje i usavršavanje internog tima za obračun plaća o najnovijim zakonima i politikama oduzima puno vremena, a angažiranje vanjskog HR konzultanta za pomoć je skupo.
            • Kako je posao rastao na više lokacija i teritorija, procesi obračuna plaća postaju previše složeni da bi tim za obračun plaća mogao njima upravljati.
            • Interni režijski troškovi izjedaju vaš profit i gubitak.
            • Vaša je organizacija usmjerena na učinkovitost i djelotvornost poslovnih prihoda i obrada plaća ne smatra se ključnom za vaše poslovanje.
            • Zabrinjavajuća je zakonska usklađenost internog procesa. Pružatelj usluga provodio bi financijske kontrole i revizije koje su potrebne poduzećima.
            • Radije biste investirali u kvalitetnu ugovornu uslugu nego u hardver, softver i resurse.
            • Ne želite se boriti s godišnjim update-ima, zakrpama, prekidima rada, bolovanjima, praznicima i promjenama na isplatnim listama.
            • Želite da pružatelj usluga preuzme punu ugovornu odgovornost za uslugu. Dobavljači se nose s usponima i padovima tijekom cijele godine.

            Prilika za prelazak na pojednostavljene i standardizirane procese poboljšava planiranje u nepredviđenim okolnostima i kontinuitet poslovanja – budući da se unutarnje znanje o obračunu plaća često nalazi unutar jednog ili dva ključna zaposlenika.

            Mnogo je različitih razloga zašto bi prelazak na vanjski obračun plaća mogao odgovarati vašem poslovanju sada i u budućnosti. Mudro je pogledati vrijednost koju donosi outsourcing, uključujući usklađenost, angažman zaposlenika, uštedu troškova, točnost, strožu kontrolu i zajamčenu razinu usluge.

             

            Vanjski vs. interni obračun plaća

            Ako vas in-house obračun plaća u odnosu na vanjsku uslugu drži budnima noću ili tek počinjete istraživati mogućnosti, evo ključnih razlika:

            • Uz vanjsku uslugu, pružatelj preuzima rizik i odgovornost; uključujući obradu, usklađenost sa zakonima i skalabilnost.
            • Interni obračun plaća zahtijeva od korisnika da održava stručnost i resurse za obradu plaća. Vi ste zaduženi za obradu svih elemenata obračuna plaća i svih povezanih administrativnih poslova. Osim toga, vaša je odgovornost osigurati da vaš sustav bude usklađen, siguran i pouzdan.

            Postoje prednosti i nedostaci i za outsourcing obračuna plaća i za interno upravljanje obračunom. Goruće pitanje je što odgovara vašem poslovanju i kulturi? Bez obzira na sve mitove o outsourcingu plaća, glasine ili predrasude, potičemo vas da razmislite o vlastitoj situaciji i istražite što bi najviše unaprijedilo vaše upravljanje obračunom plaća i ljudskim potencijalima.

              Prednosti outsourcinga obračuna plaća

              Prednosti za organizacije koje koriste outsourcing obračuna plaća su brojne i obuhvaćaju učinkovitost, produktivnost i povjerenje da je vaš obračun plaća u pravim rukama. Mnoge tvrtke smatraju da outsourcing uklanja rizik iz obračuna plaća. Evo nekih od glavnih prednosti prelaska na vanjsku uslugu obračuna plaća:

              Izbjegavate plaćanje kazni

              Papirologija i povrati zahtijevaju posebnu pozornost jer sve pogreške ili zakašnjenja mogu rezultirati kaznom. Kazna vam može biti naplaćena ako predate bilo kakvu dokumentaciju koja sadrži pogreške ili pogrešno prikazuje vašu poreznu obvezu.

              Financijska usklađenost jedno je od područja kojima je najteže upravljati, osobito ako vodite globalni obračun plaća. Zakonodavstvo o zapošljavanju i zahtjevima uvijek se mijenjaju i stalna je borba da budete u tijeku. Rad sa stručnjakom za vanjske usluge znači da se vi, kupac, možete osloniti na kontrole financijske usklađenosti davatelja ISAE3402, plus ulaganje u stalnu obuku za obračun plaća i razvoj karijere.

              Povećana fleksibilnost i skalabilnost

              Outsourcing nudi varijabilnu bazu troškova plaća koja je puno elastičnija s većim povratom ulaganja i skalabilna kako vaše poslovanje raste. Možda svoj poslovni model smatrate vrlo predvidljivim s fiksnim ciklusom obrade radnog opterećenja, ali s poremećajima u globalnoj ekonomiji i radnim aranžmanima, svi bismo trebali očekivati neočekivano. Je li vaš trenutni proces obračuna dovoljno agilan da se nosi s drastičnim promjenama preko noći?

              Smanjeni troškovi vlasništva

              Outsourcing je investicija i može biti financijski opravdan dionicima. Kada uzmete u obzir izravne troškove koje pouzdani pružatelj obračuna plaća može apsorbirati, kao što su infrastruktura i sigurnost podataka, plus neizravne troškove kao što su usklađenost i stručnost u obračunu plaća/HR-u, možete smanjiti svoje ukupne troškove vlasništva za najmanje 20%.

              Rješenja za vanjski obračun plaća osmišljena su za uštedu vremena, što također štedi novac. Rješenje stručnog dobavljača će precizno informirati i pomoći vam u donošenju financijskih odluka o cijelom poslovanju zahvaljujući izračunima u stvarnom vremenu i moćnoj analitici.

              Povećana sigurnost

              Posjedovanje vanjskog rješenja za obračun plaća može povećati sigurnost. Organizacijama je ponekad teško interno upravljati uključenim troškovima i resursima kako bi se osigurala apsolutna sigurnost i točnost. Srž rješenja pouzdanog pružatelja je povjerljivost, pohranjivanje i zaštita podataka korisnika u skladu sa zakonodavstvom kao što je GDPR.

              Po čemu se kvalitetan pružatelj obračuna plaća izdvaja od ostalih? Potražite certifikat ISO27001, međunarodni standard i ključni pokazatelj da pružatelj obračuna plaća ozbiljno shvaća sigurnost informacija i obradu vaših podataka.

              Osiguran mir

              U konačnici, vanjska usluga daje vam mir da se o vašim isplatnim listama i ljudima brine. Uz promjenu obrazaca rada i učestalosti plaćanja na horizontu, trebali biste se osjećati sigurni da svojim zaposlenicima ponudite personalizirane, fleksibilne pakete koje plaća može pratiti.

                Spremni za outsourcing?

                  Dogovorite sastanak

                  Kombinirajte vanjsku uslugu obračuna plaća s HRnet softverom

                  Zajedno jači, integrirani sustav za upravljanje ljudskim potencijalima omogućuje poduzećima da postanu agilni i konkurentni dobivanjem 'jedinstvenog izvora istine' koji se odnosi na podatke o zaposlenicima. Uspješna integracija obogaćuje iskustvo zaposlenika i pruža neprocjenjivu poslovnu inteligenciju.

                    Kako integrirati HR softver i outsourcing uslugu obračuna plaća?

                      Pitajte naše stručnjake

                      Koliko košta outsourcing obračuna plaća?

                      Ne postoji jedinstvena mjera za sve kada se radi o troškovima outsourcinga obračuna plaća, budući da će to ovisiti o pružatelju usluga obračuna plaća i veličini vašeg poslovanja. Međutim, većina pružatelja usluga obračuna plaća naplatit će naknadu za postavljanje (ili implementaciju) za prijenos svih vaših podataka o plaćama na svoju tehnologiju i pokretanje. Također će naplatiti naknadu po zaposleniku koji se obrađuje mjesečno (PEPM) ili po danu isplate, ovisno o vašoj učestalosti isplate. Osim toga, možda ćete platiti nešto više ako se odlučite za dodatne usluge obračuna plaća.

                       

                      Što tražiti pri odabiru pružatelja vanjskog obračuna plaća?

                      Vaša vanjska usluga obračuna plaća je onoliko dobra koliko vam je dobavljač pruža. Uz toliko toga na kocki, osigurati da vaše isplatne liste funkcioniraju za vašu organizaciju trebao bi biti prioritet. Ako razmišljate o novom sustavu, sakupili smo neka pitanja koja možete postaviti potencijalnim dobavljačima..

                      1. Kako jamčite sigurnost podataka?

                      Vaš dobavljač obračuna plaća, kao obrađivač podataka, mora pokazati da ima stroge kontrole kako bi bio u skladu sa zakonima o sigurnosti podataka i privatnosti u različitim regijama, kao što je GDPR.

                      • Provjerite njihovu akreditaciju, uključujući certifikat ISO 27001
                      • Gdje je njihov podatkovni centar i tko mu ima pristup?
                      • Kakav je njihov model oporavka od katastrofe?

                       

                      2. Koliko je jednostavna (ili složena) implementacija?

                      Prije nego potpišete ugovor, razjasnite postupak provedbe. Htjet ćete početi koristiti prednosti vanjskog obračuna plaća što je prije moguće, osobito ako morate impresionirati dionike.

                      • Upravljaju li oni cijelim procesom ili postoji mogućnost da sami upravljate kako bi ubrzali stvari?
                      • Možete li prenijeti informacije iz svog postojećeg sustava – i ako možete, koliko brzo?
                      • Kako će se vrijeme zastoja svesti na minimum?
                      • Koja je podrška dostupna za vrijeme implementacije?

                       

                      3. Koje se dodatne usluge podrške nude i po kojoj cijeni?

                      Pristup globalnim HR stručnjacima s lokalnim znanjem zaista može dodati vrijednost usluzi. Zakonodavstvo o plaćama stalno se mijenja i može biti vrlo složeno, ali izvrstan pružatelj usluga obračuna plaća ide dalje od pružanja usklađenosti - oni vam također pomažu da to razumijete.

                      • Kako se provode zakonske promjene i nudi li se podrška i smjernice?
                      • Mogu li vas voditi kroz zamke, posebno kada se radi o složenim problemima s plaćama u kojima ne smijete pogriješiti?
                      • Mogu li ponuditi podršku s drugim uslugama usmjerenim na obračun plaća koje bi vam uvelike olakšale život, kao što su plaće u naravi, troškovi i automatski upisi u mirovine?

                       

                      4. Koje vjerodajnice i specijalnosti imaju?

                      Od presudne je važnosti da se vašem odabranom pružatelju može vjerovati da će plaćati vašim ljudima, stoga malo dublje proučite njihove vjerodajnice i povijest klijenata, osobito ako imate složene zahtjeve za obračun plaća.

                      • Rano saznajte može li pružatelj usluga udovoljiti vašim potrebama. Na primjer, nisu svi dobavljači u mogućnosti obraditi iseljenike ili platiti inozemne zaposlenike.
                      • Pitajte ili istražite imaju li druge slične kupce u smislu veličine, sektora i geografskog dosega.
                      • Zatražite preporuke i dobro pogledajte studije slučaja i izjave na njihovoj web stranici.

                       

                      5. Koji je njihov model podrške?

                      Vaš partner za upravljanje plaćama trebao bi se ponašati i osjećati kao produžetak vlastitog tima, uvijek dostupan, i podržavati vaše potrebe.

                      • Imaju li podršku SLA (service level agreement) za utvrđivanje očekivanog vremena odgovora?
                      • Kakvi su njihovi kanali podrške: online resursi, live chat, ticketing sustav, telefonske linije dostupne 24/7? Ne postoji ništa gore od nedostatka podrške kada imate paniku zbog isplate.
                      • HPo čemu se njihova tehnička podrška razlikuje od stručne HR podrške? Hint: vjerojatno će vam trebati oboje.

                      Ova će vam pitanja pomoći da izgradite sliku o svom odabranom dobavljaču. Pobrinite se da su iskusni, vjerodostojni i s njima je lako raditi – na kraju krajeva, oni će biti produžetak vašeg tima za obračun plaća.

                       

                      6. Mogu li se integrirati s HR-om?

                      Besprijekorna integracija s odabranim rješenjem za ljudske resurse ili upravljanje radnom snagom (WFM) neophodna je za konkurentna i agilna poduzeća. Provjerite može li vaš pružatelj vanjske usluge obračuna plaća olakšati vaše potrebe integracije.

                      • Saznajte mogu li se od samog početka integrirati s vanjskim HR i WFM rješenjima te postoje li dodatni troškovi za integraciju.
                      • Zamolite ih da daju izjave i studije slučaja o klijentima da su uspješno integrirali HR ili WFM.
                      • Zamolite ih da objasne svoju metodologiju integracije.

                        Koliko je vremena potrebno za implementaciju vanjske usluge obračuna plaća?

                        Uobičajeno je da tvrtke odgađaju prelazak na novog pružatelja usluge obračuna plaća zbog straha od zastoja tijekom faze postavljanja i implementacije. Uostalom, želite osigurati da vaši zaposlenici budu plaćeni točno i na vrijeme.

                        Implementacija može zvučati zastrašujuće, ali premještanje vašeg obračuna plaća s internog modela na vanjsku uslugu ne oduzima ni približno toliko vremena i truda koliko ste mogli zamisliti sve dok slijedite ispravan pristup implementaciji. Na primjer, ako odlučite prijeći na vanjsku uslugu obračuna plaća SD Worxa, možete očekivati da će biti aktivan za samo 14-18 tjedana, ovisno o vašem poslovanju i koliko paralelnih pokretanja trebate. Vremenski okvir implementacije je detaljno prikazan u nastavku.

                        Tjedan 1-2 - Analiza postojećeg stanja

                        • Koordinacija SDW tima i vašeg odjela za obračun plaća s ciljem revizije podataka i korekcija potencijalnih nedostataka i neusklađenosti

                        Tjedan 3 - Revizija i određivanje prioriteta

                        • Revizija eventualnih propusta u procesima, tehnologiji i evidenciji podataka zaposlenika
                        • Procjena razvoja stavki procesa i utjecaj na plan implementacije
                        • Definiranje High level opcija

                        Tjedan 4&5 - Dizajn rješenja

                        • Finalizirano high-level rješenje
                        • Utvrđivanje jasnih opcija usluge

                        Tjedan 6&7 - Plan isporuke

                        • Izrada high-level plana isporuke s klijentom 
                        • Kreiranje plana resursa SDW i klijenta bitnih za isporuku 
                        • Draft komercijalnih uvjeta
                        • Draft prijedlog ugovora

                        Tjedan 8 - Demonstracija rješenja 

                        • Provedba testnih obračuna i prikaz rješenja – interno 
                        • Prezentacija high level zaključaka izvršnim timovima

                        Bit će vam dodijeljen voditelj projekta koji će vas voditi kroz cijeli proces. Oni će se pobrinuti da budete uključeni u tim za implementaciju kako biste imali zajednički pogled na to što, tko i kada isporučuje.

                         

                        Izgradnja poslovnog slučaja za outsourcing

                        Sada je vrijeme da razmotrite svoju strategiju povećanja plaća i identificirate nedostatke koje će se na kraju morati riješiti. Može li vam outsourcing pomoći u postizanju budućeg rasta?

                        Outsourcing vašeg obračuna plaća može se činiti kao veliki korak i naišao je na otpor, ali mi smo tu da vam pomognemo da donesete pravu odluku. Kako bi napredovala na digitalnom radnom mjestu koje je na prvom mjestu ljudima, vaša organizacija mora ulagati u funkciju obračuna plaća kako bi održivo zadovoljila potrebe buduće radne snage.

                        Postoje jaka komercijalna opravdanja za outsourcing vašeg obračuna plaća s trenutnim i dugoročnim prednostima ne samo za ljudske resurse i timove za obračun plaća, već i za šire poslovanje. Smanjenje ukupnog troška vlasništva, pretvaranje fiksnih troškova u varijable i povećanje točnosti i usklađenosti samo su neki od razloga zbog kojih će outsourcing obračuna plaća transformirati vaše poslovanje i dovesti vas bliže vašim ciljevima rasta.

                        Naši posvećeni i ljubazni stručnjaci za obračun plaća znaju sve što treba znati o outsourcingu obračunu plaća. Dakle, ako trebate još savjeta ili želite razgovarati o svojim poslovnim prioritetima, mi vam stojimo na raspolaganju. Ili ako ste već odlučili da je outsourcing plaća za vas, tada vam možemo pomoći da stvorite čvrstu poslovnu argumentaciju koja će uvjeriti čak i najskeptičnije poslovne vođe. 

                          Primajte sve bitne vijesti o plaćama, događajima i ostalim HR temama!

                            Pretplatite se na newsletter