1. Home>
  2. HR blog>
  3. Angažiranost zaposlenika>
no-alt

5 savjeta kako komunicirati o nagrađivanju

Nagrada: glavni pokretač sreće ili – alternativno – stresa. Naše istraživanje pokazuje da su sustavi nagrađivanja u većini europskih zemalja prioritet broj jedan za ostanak (ili početak rada) kod poslodavca. Ipak, znanje o sustavu nagrađivanja, benefitima i plaćama, kao i njihovo uvažavanje snažno utječu na financijsko blagostanje.

    1. Savjet: obavijestite svoje zaposlenike o sustavu nagrađivanja

    Nagrada se sastoji od plaće u gotovini, često u kombinaciji s nizom dodatnih beneficija, od kojih se svaka svrstava pod poseban propis ili pravni okvir. Ova složenost otežava vašim zaposlenicima izračunavanje ili donošenje odluka o vrijednosti njihovih ukupnih nagrada. Odabir više ili manje dana godišnjeg odmora, primjerice, utječe ne samo na samu plaću, već i na mirovinu. Prema istraživanju, prosječni zaposlenik svjestan je oko 60 do 70% svog ukupnog sustava nagrađivanja. Ostalo je slijepa točka.

      A ono što ne znate zapravo vam može naškoditi: netko od vaših zaposlenika može pogrešno izabrati drugog poslodavca. Na primjer, veća plaća u gotovini može biti odlučujući faktor. Ali ako zaposlenik gubi u smislu mirovinskih planova, osiguranja ili drugih uvjeta, njihova financijska dobrobit može dugoročno trpjeti. U međuvremenu trebate uložiti i dodatne napore da privučete novog kandidata, što nije jednostavno na skučenom tržištu rada. Dakle: jasne informacije o različitim komponentama plaće, nagrada i benefita apsolutna su potreba u borbi za najbolje talente.

        Prosječan zaposlenik je svjestan 60 do 70% svog ukupnog sustava nagrađivanja, ostalo je slijepa točka.

        2. Savjet: objasnite svoju politiku nagrađivanja

        Uvid u ukupne nagrade je jedna stvar. Ali samo s popisom komponenti nagrađivanja, vaši zaposlenici ne mogu ispravno procijeniti dodanu vrijednost. Dakle, napravite poveznicu između svoje strategije nagrađivanja s jedne strane i dodane vrijednosti svake pogodnosti s druge strane. Na ovaj način će vaši ljudi točno razumijeti što dobivaju, ali i zašto.

          3. Savjet: pitajte svoje zaposlenike za povratne informacije

          Komunikacija o nagradama je dvosmjerna ulica. Definirate sustav nagrađivanja, ali što vaši ljudi misle o tome? Možda ulažete puno novca u pogodnosti koje ne cijeni toliko mnogo ljudi ili koje imaju ograničenu dodanu vrijednost za vaše zaposlenike.

            Mnoge veće organizacije redovito ispituju svoje zaposlenike putem anketa. Ali menadžeri se uvijek mogu jednostavno raspitati izravno tijekom godišnjih razgovora ili evaluacije zaposlenika. U svakom slučaju, povratne informacije mogu poslužiti kao vodič za bolje prilagođavanje vaših sustava nagrađivanja potrebama vaših ljudi što u konačnici rezultira većim uvažavanjem i većim angažmanom.

              Možda ulažete mnogo novca u pogodnosti koje ne cijeni mnogo ljudi.

              4. Savjet: odgovorite na individualne potrebe

              Ovisno o životnom stadiju i životnoj situaciji, svaki zaposlenik ima specifične potrebe. U smislu nagrade u gotovini ili rješenja mobilnosti (npr. službeni automobil ili bicikl, karta za javni prijevoz), ali i s obzirom na ravnotežu između poslovnog i privatnog života, osobnog razvoja, (neformalne) brige o obitelji i tako dalje. Personalizacijom sustava nagrađivanja možete optimalno odgovoriti na te potrebe i još jednom povećati uvažavanje platnog paketa.

                Povrh toga dolaze velike prekretnice u životu, poput braka, rođenja djeteta ili umirovljenja. Ponuda posebnih pogodnosti kao odgovor na takav događaj dodaje osobni pečat sustavu nagrađivanja. Ako nudite ove pogodnosti, shvatite predmetnu prekretnicu kao priliku da to eksplicitno komunicirate sa svojim zaposlenikom.

                  5. Savjet: uključite sve zaposlenike i odjele

                  Jer na zadovoljstvo zaposlenika ne utječe toliko broj beneficija ili plaća, koliko jasna komunikacija o tome. Vaši ljudi iz marketinga i komunikacija nedvojbeno mogu dati svoj doprinos promicanju sustava nagrađivanja. Ranim uključivanjem primatelja poruke značajno povećavate šanse za uspjeh.

                  Za kraj, još nešto: gotovo svaka organizacija danas prepoznaje važnost komuniciranja o nagrađivanju. Sada je važno uključiti menadžment i sve supervizore, osim HR-a, jer razgovor o nagradama postaje zajednička odgovornost.

                    Razgovor o nagradama postaje zajednička odgovornost.

                    Želite veću transparentnost u sustavu nagrađivanja?

                      Otkrijte naša rješenja