1. Home>
  2. HR blog>
  3. Angažiranost zaposlenika>
futuristic blog post6

Kako generativna umjetna inteligencija može utjecati na put zaposlenika

Ovisno o tome koga pitate, generativna umjetna inteligencija je naše spasenje, apokalipsa, promjena industrije ili hir. Jedno je sigurno, od pokretanja ChatGPT-a u studenom 2022., priča se o njemu. Što to znači za HR? Evo pet slučajeva uporabe u nastajanju da provjerite što generativna umjetna inteligencija može – a što ne može – učiniti za HR i vaše zaposlenike.

    Što je generativni AI?

    Generativna umjetna inteligencija je podskup umjetne inteligencije (AI) koja stvara novi sadržaj, kao što su tekst, audio, video i slike. Nasuprot tome, tradicionalni AI također koristi strojno učenje za analizu i interpretaciju podataka, ali ne stvara novi sadržaj.

      Ne možete pregledavati LinkedIn ili Facebook, a da ne vidite oduševljene komentare o tome što generativna umjetna inteligencija može učiniti: pisanje besprijekornog eseja o Francuskoj revoluciji, davanje iznenađujuće korisnih savjeta za veze, stvaranje znanstveno utemeljenog programa vježbanja... Uz ispravan upit, otprilike sve ide.

      Uz tako širok skup vještina, primjene generativne umjetne inteligencije šire se u raznim smjerovima, a svijet ljudskih potencijala nije iznimka. Budući da 6 od 10 europskih tvrtki ulaže u digitalizaciju ljudskih potencijala, sve veći broj njih također traži načine na koje generativna umjetna inteligencija može poboljšati digitalno iskustvo zaposlenika, istovremeno smanjujući opterećenje stručnjaka ljudskih potencijala.

        #1 Zapošljavanje temeljeno na umjetnoj inteligenciji

        S javno dostupnim informacijama o nečijim poslovima, vještinama, kompetencijama, studijama i postignućima razasutim po webu, određeni alati umjetne inteligencije imaju dovoljno hrane za pronalaženje najboljih kandidata. Oni povezuju točke i daju im smisao. Štoviše, možete također koristiti novu HR tehnologiju temeljenu na umjetnoj inteligenciji za izradu oglasa za posao koji pogađaju metu. Analizirajući biografije zaposlenika, povijesti zaposlenja, alate na radnom mjestu i srodne materijale, na kraju ćete dobiti zanimljivije i uvjerljivije oglase za posao – one koji točno odražavaju profil pozicije, kao i DNK tvrtke.

        #2 Automatizirani odabir

        Jedan od vremenski intenzivnijih zadataka za regrutere je provjera kandidata i zakazivanje intervjua. Ovi se zadaci već mogu dovršiti pomoću postojećih AI alata ili softvera za planiranje, ali od sada možete dodati druge elemente u kombinaciju. Generativni AI alati mogu, na primjer, pisati direktna pre-screen pitanja. U bliskoj budućnosti također će moći dovršiti intervjue uživo ili testove i procijeniti odgovore. To ubrzava proces selekcije i daje vam više vremena da se osobno posvetite najboljim kandidatima za posao.

        #3 Učinkovit onboarding

        Nakon što se zaposlite, možete koristiti alate kao što je ChatGPT kako biste novim kolegama proaktivno pružili ažurne informacije i resurse koje trebaju znati. Generativna umjetna inteligencija može analizirati i sintetizirati mjesece rada u nekoliko sekundi i prevesti će to u bilo što, od 10 ključnih zaključaka za nečiju određenu ulogu i razinu iskustva, pa sve do sveobuhvatnih, ali personaliziranih početnih vodiča. Rezultat: vaše uključivanje temelji se na stvarnom radu, a ne nagađanju. Osim toga, chatbotovi pokretani umjetnom inteligencijom također mogu odgovoriti na pitanja i pružiti podršku novim zaposlenicima dok se asimiliraju u organizaciju.

         

        #4 Personalizirano učenje i razvoj

        Generativna umjetna inteligencija može dizajnirati visoko prilagođene puteve učenja za vaše zaposlenike, na temelju njihovih uloga, vještina, aspiracija, hobija, preferencija učenja, itd. U kombinaciji s podacima o ulogama i vještinama, možete inteligentno spojiti interne kandidate s prilikama koje možda nisu prepoznali sami za sebe. U osnovi, generativni AI alat može reći: ovo je gdje ste sada, a na temelju vaših snaga, ovo je gdje biste mogli biti i kako ćete tamo stići. Nepotrebno je reći da ova vrsta personalizacije na digitalnom radnom mjestu dovodi do povećanog angažmana i produktivnosti zaposlenika.

         

        #5 Napredna procjena učinkovitosti

        Imajući pristup godišnjoj vrijednosti rada zaposlenika, sastancima i drugim rezultatima, generativni AI alati kao što su ChatGPT i Bard mogu biti velika tehnološka prednost. To može lako identificirati teme i obrasce koji se ponavljaju, analizirati raspoloženje zaposlenika kako bi se predvidjela moguća fluktuacija, prilagoditi očekivanja o određenim ulogama, pomoći u postavljanju novih ciljeva, procjeni učinka i još mnogo toga. Na ovaj način menadžeri imaju smislenije razgovore tijekom pregleda učinka i, u konačnici, bolje osnažuju svoje timove. Zaposlenici, s druge strane, mogu koristiti generativnu umjetnu inteligenciju za pisanje sveobuhvatnih recenzija na temelju niza točaka.

          Potencijalni izazovi korištenja generativne umjetne inteligencije u ljudskim potencijalima

          Unatoč svom potencijalu, generativna umjetna inteligencija nije srebrni metak za HR. Postoje razne zamke koje treba imati na umu:

          • Može analizirati samo postojeće skupove podataka, tako da se pristranosti i pogreške u podacima mogu povećati.
          • Ona (još) nije sposobna u potpunosti razumjeti i ispravno protumačiti ljudski jezik.
          • Predstavlja značajnu prijetnju sigurnosti podataka, budući da su podaci o ljudskim potencijalima često osjetljivi i povjerljivi.
          • Nedostaje joj kreativnost, domišljatost i empatija ljudi koji mogu pristupiti izazovima na jedinstvene načine.

          Drugim riječima, novi alati i dalje trebaju pravi nadzor. Uvijek imajte na umu da tehnologija, utemeljena na umjetnoj inteligenciji ili ne, prvenstveno omogućuje stručnjacima za ljudske potencijale da ostave veći trag na putu zaposlenika. Iako jasno mogu preuzeti neke HR zadatke, nikad neće preuzeti HR poslove.

            Dolazi, i to brzo

            Mnogi tehnološki stručnjaci pretpostavili su generativne implikacije umjetne inteligencije na ljudske potencijale. Da budemo pošteni, to je još uvijek nešto na čekanju, ali čini se da kada se koristi ispravno i uz pravo vodstvo, može doista revolucionirati putovanje zaposlenika na bolje. Generativna umjetna inteligencija već može obavljati nevjerojatne zadatke. Zapravo, cijeli ovaj post na blogu napisao je ChatGPT – ne baš, ali naveli smo vas da razmislite na trenutak, zar ne? Naš savjet: budite otvoreni i ubacite generativnu umjetnu inteligenciju u svoj put digitalizacije ljudskih potencijala kada ona jasno dodaje vrijednost.