1. Home>
  2. HR blog>
  3. Upravljanje radnim vremenom>
Time management clock UK BLOG

Upravljanje vremenom i kognitivna pristranost: zašto je procjena naših radnih sati tako teška?

Trebali bismo moći definirati količinu vremena potrebnog za obavljanje određenog posla, ali stvarnost je vrlo drugačija i pokazuje stalna prekoračenja vremena potrebnog za izvršenje.

Ovo podcjenjivanje količine potrebnog vremena ima svoje ime: kognitivna pristranost u planiranju. Dakle, koja su rješenja za svladavanje ovog izazova i dovršavanje zadataka unutar dodijeljenog vremena?

Kada je riječ o procjeni vremena koje će nam trebati za obavljanje određenog zadatka, preveliki optimisti često završavaju razočaranjem. Toliko smo jako razočarani, a rezultata rijetko ima, što su pokazale i nedavne studije o kognitivnoj pristranosti ljudi kada je u pitanju planiranje.

U konačnici, individualna procjena vremena koje ćete potrošiti radeći na bilo kojem poslu prilično je teška, iako je to ključni element u načinu na koji upravljamo svojim vremenom.

Zašto nismo u stanju ispravno procijeniti svoje utrošeno vrijeme i čini li nam se da smo bolje organizirani i više cijenjeni sa svakim novim projektom koji preuzmemo?

    Višestruke posljedice

    Trebamo se vratiti čak u 1977. godinu, kada su dva psihologa - Daniel Kahneman i Amos Tversky - došli do koncepta takozvane zablude planiranja.

    Oni su istraživali kako ljudi mogu predvidjeti koliko će im vremena trebati da obave određeni zadatak promatrajući pojedince koji su, kao optimisti, podcijenili količinu vremena koja će im biti potrebna da ostvare svoje projekte. Što je u svim slučajevima završilo kašnjenjem.

      Kako znate koje je rješenje za upravljanje radnim vremenom najbolje za vas?

      SD Worx tim vam može pomoći!

        Kontaktirajte nas

        Ti ljudi nisu učili iz svojih prošlih pogrešaka i nisu ispitivali razloge kašnjenja. Situacije u kojima pojedinci troše više vremena na određene zadatke mogu stvoriti dodatne troškove za tvrtku ili utjecati na ostale članove tima.

        Važno je naglasiti da nemaju svi ljudi istu razinu kognitivne pristranosti. Također, ovo se odnosi samo na one koji sami odlučuju koliko će vremena potrošiti na izvršavanje određenih zadataka.

          Zašto istraživati ovu temu?

          Vrlo jednostavno! Zato što postoje rješenja koja omogućuju ljudima da bolje upravljaju svojim radnim vremenom u uredu, povećavaju učinkovitost isporukom projekta ili dovršavanjem zadatka na vrijeme i čine da se osjećaju zadovoljni poslom koji su obavili!

          Sve to također pomaže uspostaviti bolju ravnotežu između poslovnog i privatnog života, što znači jedan izvor stresa manje o kojem treba brinuti. Zvuči dobro?

          Dakle, kako biste izbjegli razočaranja i isporučili posao u zadanom roku, dobra je ideja napraviti korak unatrag i postaviti prepreke koje će spriječiti ovu kognitivnu pristranost, koja je duboko ukorijenjena u nekim ljudima.

           

            Evo nekoliko metoda za poboljšanje upravljanja vremenom na poslu

            • Saslušajte i usvojite gledište vanjske strane (kolege/ice) kako biste bolje procijenili koliko će vremena biti potrebno da se posao završi.
            • Dopustite si određeno odstupanje koje je veće od prvobitno planiranog vremena.
            • Imajte točnu predodžbu o projektu i svim povezanim zadacima koje treba obaviti kako biste ravnomjerno rasporedili vrijeme i spriječili odugovlačenje.
            • Na kraju, imajte na umu da postoje metode za učinkovitiji pristup radu, kao što je blokiranje vremena ili Pomodoro metoda koja uključuje rad na mjeraču vremena. Cilj je ostati usredotočen na jedan te isti zadatak u sesijama od 25 minuta.

              Od sustava za evidenciju radnog vremena do detaljnih izvještaja povezanih s uštedama vremena, ubrzanjem procesa i unapređenjem poslovne učinkovitosti, SD Worx vam pomaže u kvalitetnom upravljanju ljudskim potencijalima.