6 od 10 zaposlenika smatra da je važno raditi s najnovijim digitalnim aplikacijama na poslu.
Skriveni troškovi nedigitalizacije ljudskih resursa
Nedavno istraživanje koje je proveo SD Worx pokazuje da 58% europskih tvrtki još uvijek treba prijeći dug put u pružanju vrhunskog digitalnog iskustva svojim zaposlenicima. Čemu žurba, zar ne? Pa, kako se pokazalo, usporenje procesa ili izbacivanje digitalizacije dolazi s mnogo skrivenih troškova. Za vas smo pripremili njih 7.
Godinama je izgradnja snažnog digitalnog radnog mjesta bila zastrašujući zadatak zbog nezrelih tehnologija, zbunjujućih IT standarda, složene integracije i nedostatka jednostavnih softverskih alata. Bez doktorata iz IT menadžmenta ili dubokih džepova, digitalizacija je gotovo uvijek bila teška bitka.
Srećom, to više nije slučaj. Mnogi tehnološki partneri sada isporučuju HR tehnologiju koja je jednostavna za razumijevanje, vrlo pristupačna i nudi pogodnosti svim stakeholderima: tvrtki, HR-u i vašim zaposlenicima. Ali postoji još jedan uvjerljiv razlog da što prije prijeđete na digitalnu tehnologiju: skriveni troškovi nedigitalizacije. Doista, održavanje stvari 'kakvima jesu' košta vas više nego što mislite.
#1 Neučinkoviti HR procesi
Upravljanje transakcijskim HR zadacima, poput obračuna plaća, Core HR-a te evidencije radnog vremena, često je složeno i dugotrajno. I dok trošite svu svoju energiju na ispravljanje svakog pojedinog detalja, više zadataka koji dodaju vrijednost (npr. preuređenje vašeg L&D programa) ostavljate za 'kada imamo vremena'. Pa, s tehnologijama automatizacije možete osloboditi vrijeme za sebe. Vrijeme koje možete iskoristiti da zaista istaknete brend svog poslodavca i date više pažnje svojim (budućim) zaposlenicima. Nije ni čudo da je postizanje operativne izvrsnosti prva faza svakog puta digitalizacije.
#2 Loše digitalno iskustvo
Vaši zaposlenici, posebno mlađe generacije, postali su ovisni o korisnički prilagođenim aplikacijama u svakodnevnom životu, kao što su Netflix, Spotify i TikTok. Ako ne uspijete ponuditi isto iskustvo potrošačke razine sa svojim digitalnim HR-om, vjerojatno ćete ih odbiti. Doista, optimiziranje upotrebljivosti vaših digitalnih alata, od intuitivnih sučelja do prilagođenosti mobilnim uređajima, može učiniti ili prekinuti vaše putovanje u digitalizaciju ljudskih resursa. Ovo je također poznato kao faza 2 u izgradnji jakog digitalnog radnog mjesta.
#3 Rizici usklađenosti s pravnim propisima
Usklađenost sa zakonima o porezima, zapošljavanju i privatnosti na vrhu je liste prioriteta svakog HR tima. Jedna pogreška može rezultirati velikim novčanim kaznama, popravnim troškovima i oštećenom reputacijom poslodavca. Zamršeno je to što se zakonodavstvo stalno mijenja i razlikuje od zemlje do zemlje, a ponekad čak i od regije do regije. Zašto si ne biste uštedjeli stres koji dolazi s upravljanjem usklađenošću oslanjanjem na HR tehnologiju s automatskim ažuriranjem?
#4 Slaba produktivnost
U vremenima ekonomske nesigurnosti i nedostatka radne snage, poticanje rasta, angažmana i produktivnosti na radnom mjestu trebalo bi biti jednostavna stvar. U tome vam mogu pomoći pravi digitalni alati. Razmislite o programima učenja i razvoja (L&D), aplikacijama za dobrobit i mapiranje vještina, platformama za suradnju, alatima za onboarding, softveru za slušanje zaposlenika i tako dalje. Oni osnažuju vaše zaposlenike da postanu najbolja verzija samih sebe, što dovodi do povećanja učinka, a time i prihoda. Ovo je također poznato kao Faza 3 na putu digitalizacije.
#5 Nepouzdan sigurnosni sustav
Vaš odjel za ljudske resurse posjeduje velike količine osjetljivih informacija – bilo da se radi o povjerljivim detaljima o organizaciji ili osobnim podacima zaposlenika. Manualnim sustavom gotovo je nemoguće kontrolirati pristup tim informacijama. I da, digitalizacija otvara vrata mogućim problemima kibersigurnosti, ali ako mudro odaberete svog pružatelja HR tehnologije, moći ćete imati koristi od ugrađenih mjera privatnosti i sigurnosti podataka. Više se nećete morati brinuti o gubitku strateških informacija ili strogim kaznama.
#6 Nepovezanost između uprave i zaposlenika
Otvorena komunikacija u srcu je svake uspješne organizacije. Još više ako upravljate hibridnom radnom snagom. Zašto? Najpredaniji zaposlenici često su oni koji imaju jasan pogled na smjer organizacije. U toku su i imaju snažan osjećaj pripadnosti. U suprotnom je vjerojatnije da će prijeći k drugom poslodavcu, a u tom slučaju biste se suočili sa značajnim troškovima da zamijenite njihovo mjesto. Jedno je sigurno, uz digitalni HR ekosustav, možete doći do svog cijelog tima u nekoliko sekundi, gdje god se nalazili.
1 od 3 zaposlenika priznaje da se osjeća nepovezano sa svojim poslodavcem zbog rada na daljinu.
#7 Nedostatak analitičkih podataka i izvješćivanja
Stvaranje povezanog digitalnog ekosustava – posljednje faze na putu digitalizacije – može vam uštedjeti dane ručnog rada na prikupljanju, čišćenju i objedinjavanju podataka. Nema više glomaznih proračunskih tablica i kompliciranih formula, već jedan skup točnih podataka s kojima možete raditi. Štoviše, mnogi integrirani sustavi imaju ugrađene alate za izvješćivanje i analitiku, dodajući mogućnosti poslovne inteligencije vašem HR timu. Sve to rezultira pametnijim odlukama koje se više temelje na podacima kako bi se, između ostalog, optimiziralo korištenje vašeg budžeta.
Tražite smjernice?
Uspjeh ovisi o vašoj sposobnosti da uskladite interese svojih zaposlenika, poslovanja i ljudskih resursa.